❝ Muslimah Rokes ❞
Home About Facebook Askfm Instagram follow
Aku intai kau dari jauh

Bismillah.


Aku intai kau dari jauh
kelihatannya kau makin gah
makin kental
makin bahagia
hidup
dengan cintaNya.


Aku intai kau dari jauh
hati aku sedikit cemburu
bagaimana kau bisa sekental itu
padahal dulu
kau cukup rapuh


Aku intai kau dari jauh
melihat kau sayang
aku bahagia


kau kini bisa senyum bahagia
kau kini bisa berlapang dada
walau badai yang melanda
kau tetap teguh padaNya
tidak berganjak walau seinci cuma


Aku intai kau dari jauh
bukan bermakna aku menjauh
bukan kerana jarak yang memisah




cuma
aku yang malu
kau kini si dia yang ditunggu
kau kini si dia yang dirindu
tidak lagi seperti dulu


Aku intai kau dari jauh
aku yang malu
kau kini mentari yang menyinar
kau kini permata yang menyilau


tidak seperti aku
lapuk ditelan masa
masih di takuk yang sama


janganlah dicari
insan hina ini
pergilah kau menyinari
hari hari yang menanti

usah dipeduli
bunga yang kian melayu disini
tetaplah kau disana
mencari permata
bagi menyinari kami disini


Aku intai kau dari jauh
tetaplah kau teguh
dijalan yang ditempuh
selamatlah kau
bersama akidah yang teguh.


//Adawiyah, 2016.
About

❝ Jangan hanya kerana dunia yang bersifat sementara ini, kita korbankan Akhirat yang selamanya.❞


P.s; entri dekat sini semua marhaen je. Sekejap guna saya, sekejap guna aku. Kalau ada yang salah minta tolong tegur supaya boleh diperbetulkan. Terima kasih.
Tagboard
Leave your comments, critics and thoughts here, so that I can improve myself in a better life, InshaAllah :)
Credits
Layout by mymostloved, brushes and background.