❝ Muslimah Rokes ❞
Home About Facebook Askfm Instagram follow
Throwback.


Bismillah.

Semalam aku terjumpa segala surat-surat lama. Alah, bukan surat apa pun, surat dari mereka-mereka yang dahulunya kata suka pada perempuan jelek ini. Aku baca satu per satu. Geli hati aku mengenangkan segalanya.

Ah, daripada aku terus merapu, baik aku tuliskan perkara lain. Lupakan saja kemerapuan aku di atas tadi itu.
Kerana memang bukan itu yang mahu aku ceritakan pada kalian.

- - - - - - - - 

Semalam juga, aku membaca posting lama member-member lama aku dahulu. Yang sedihnya, yang gembiranya, yang terujanya, aku baca satu per satu. Semua itu aku lakukan kerana aku rindu pada mereka. Melihat mereka sekarang, berusaha gigih mengejar cita-cita, aku jadi tersenyum sendiri. Syukur kerana mereka punya insan-insan istimewa di sisi mereka yang sedia memberikan semangat pada saat mereka benar-benar memerlukan.

Bahagia aku dalam diam, melihatkan mereka bahagia dengan kehidupan mereka. Senyum aku dalam diam, melihat mereka indah tersenyum meraikan kegilaan sahabat mereka dalam pada mereka bersama. Syukur, kalian gembira.

Ya memang, jarang-jarang orang post kan gambar-gambar yang menyedihkan mereka. Aku juga sama. Tapi ya, mungkin dari situ -- tanpa sedar -- kita sedang membahagiakan diri kita. Hingga pada saat kita benar-benar jatuh, lalu kita lihat kembali kebahagiaan-kebahagiaan yang kita pernah rasai sebelum ini, kita akan kembali melangkah walau perlu dipapah.

Jadi buat kalian,

Jika ada di antara kalian yang sedang lemah semangat, rasa seperti sudah tidak mahu hidup;
bersabarlah, senyumlah.

Kalian masih ada Tuhan, masih punya harapan, dan masih punya kekuatan.
Lihat ke belakang; sudah sejauh ini kau berjalan, apakah kerana ujian sekecil ini kau mahu berhenti menapak? 

Juga buat kalian yang sedang membaca penulisan merapu ini,
teruskanlah meyebarkan kebahagiaan dengan senyuman. Orang lain juga harus bahagia. Biarkan satu dunia ini bahagia, penuhkan hati mereka dengan rasa cinta pada Sang Pencinta yang Agung. Supaya kita semua bisa senyum bahagia tegak berdiri penuh keyakinan pada Dia walau diasak dengan pelbagai jenis asakan yang meruntuhkan moral.

- - - - - - - - - 

Throwback lah sebanyak mana pun kalian mahu, jika itu dapat mengembalikan semangat kebahagiaan yang telah hilang. Kembalikan semangatmu. Kembalikan senyummu. Lakukanlah semampumu untuk ummat ini.

- - - - - - - - - 

Salam kebahagiaan buat semua!
About

❝ ما لنا مولًى سِوَى الله❞


P.s; entri dekat sini semua biasa je. Lebih pada coretan, curhat dan bebelan Adawiyah je rasanya aha. Sorry for the messy-random-thoughts here. Kalau ada yang salah minta tolong tegur supaya boleh diperbetulkan. Tau?Terima kasih!

Eh, oh ya! Doakan saya. Walaupun tak kenal ke tak rapat ke malu ke apa ke, doakanlah saya. Hehe, terima kasih! ^.^

Selamat membaca!
Tagboard
Leave your footprints, comments, critics and thoughts here, so that I can improve myself in a better life, InshaAllah :)
Credits
Layout by mymostloved, brushes and background.